1.Puhelinkontakti
Asiakkaalle puhuessa pitää puhua selkeästi ja asiallisesti.
Itselläni on aina muistivihko mukana johon kirjoitan kaiken ylös.
Hiljainen paikka missä puhua rauhoittaa ja helpottaa jännittyneitäkin puhujia.
2. Asiakaskontaktointi kasvokkain
Tapaessasi asiaksata kasvokkain muista antaa asiakkaalle aikaa idoida ja puhua, äläkä kuormita häntä asioilla heti. Ole kohtelias ja puhu selkeästi. Muista kirjata kaikki ylös, jotta et unohda mitään tärkeää.
Asiakkaalle puhuessa pitää puhua selkeästi ja asiallisesti.
Itselläni on aina muistivihko mukana johon kirjoitan kaiken ylös.
Hiljainen paikka missä puhua rauhoittaa ja helpottaa jännittyneitäkin puhujia.
- Hyvin itselläni on mennyt juuri puheen selkeys, mitä olen kyllä joutunut harjoittelemaan.
- Huonoiten on mennyt se että unohdin ottaa kalenterini mukaan, joten ehdin sopia tapaamisen asiakkaan kanssa jonka jouduin heti perumaan, koska silloin oli muita menoja.
- Ensi kerralla minun pitää muistaa rauhoittua ja käydä läpi mitä sanon ja mistä sovitaan ennen kun soitan asiakkaalle.
2. Asiakaskontaktointi kasvokkain
Tapaessasi asiaksata kasvokkain muista antaa asiakkaalle aikaa idoida ja puhua, äläkä kuormita häntä asioilla heti. Ole kohtelias ja puhu selkeästi. Muista kirjata kaikki ylös, jotta et unohda mitään tärkeää.
- Hyvin on mennyt asiakkaan huomiointi, ja olen aina keskittynyt vain häneen.
3. Palaveri asiakkaan kanssa
Palavereihin pitää aina muistaa ottaa mukaan muistiinpano välineet, johon kirjoitat kaiken ylös.
Asiallinen pukeutuminen tuo aina lisä pisteitä ;).
Palavereihin pitää aina muistaa ottaa mukaan muistiinpano välineet, johon kirjoitat kaiken ylös.
Asiallinen pukeutuminen tuo aina lisä pisteitä ;).
- Olen aina muistanut ottaa muistiinpano välineet mukaan.
- Huonoa on se että olen välillä omissa maailmoissa ja unohdan sanoa tai kysyä asioita, harvoin kyllä.
- Ensi kerralla pitää kysyä ennen kun palaveri loppuu, että kaikki on käyty läpi ja mitään epäselvää ei ole.
Tiimipalaveri;
5 asiaa jotka toimivat tiimissämme
ja 5 asiaa mitä tiimimme ottaa käyttöön:
- Kutsu palaveri kokoon, kun kyseessä on mm.ongelmanratkaisu,tavoitteiden asettelu tai toimintasuunnitelman toteutusvaihe.
- Määrittele selkeästi palaverin tarkoitus, tavoitteet ja keiden siihen tulee osallistua.
- Sovi seuraavan palaverin aika, kun kaikki on vielä paikalla.
- Sovi selkeästi päätösten yhteydessä, kuka tekee- mitä- ja mihin menessä.
- Kirjaa tekemättömät asiat, määrittele uudelleen vastuuhenkilö ja dead-line, kunnes asia on hoidettu.
- Estä häiriöt, kuten puhelut,käynnit, poistumiset, muut omat tekemiset ym. pois palaverista.
- Esitä enemmän avoimia kysymyksiä kuin suljettuja kysymksiä.
- Varaa aikaa palaverin alkuun kaikkein tärkeimmälle asialle. Siirry sen jälkeen seuraavaksi tärkeimpään asiaan.
- Poista mahdolliset tyhjät tuolit ja tiivistä istumajärjestystä.
- Valitse palverille vetäjä ja sihteeri.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti